Rabu, Januari 05, 2011

Uhuk.. uhuk...

Setelah hampir 2 minggu mengalami batuk yang agak teruk, alhamdulillah hari ni suara saya yang sengau rock sudah hampir kembali asal. Saya cuba mengelakkan diri daripada bergantung pada ubat-ubat moden seperti paracetamol dan antibiotik dan menggantikannya dengan madu yang dicampurkan dengan teh dan lemon tetapi nampaknya kurang berkesan untuk mengurangkannya. Saya masih juga tidak berhenti-henti batuk terutama pada waktu malam, dan hal ini memaksa saya menelan paracetamol dan antibiotik juga akhirnya. Teman rapat saya, Cikgu Fauziah Adam menyarankan saya agar mencuba Hurix's, ubat batuk campuran madu dan gamat. Nampaknya setelah beberapa kali meminumnya, tekak saya rasa lebih lega dan batuk pun sudah agak berkurangan.

Terima kasih Tuhan. Kata teman, sakit dan musibah itu boleh menghapuskan dosa-dosa kecil. Oh, banyaknya dosaku.

Tiada ulasan: