Sabtu, Julai 03, 2010

Saya dan Norhuda

Dikutip daripada blog isrozaidi.com
Terima kasih Isrozaidi...

Cikgu Fariza Nurbaya dan Norhuda

Do you have a teacher who always teach you? The person that teach academic knowledge and the meaning of life? Please do not let the relationship between you and your teachers stop just after school. This relationship must always remain…

I think Huda should dedicate this poem to her former teacher, Cikgu Fariza Nurbaya…

I’m happy that you’re my teacher;
I enjoy each lesson you teach.
As my role model you inspire me
To dream and to work and to reach.

With your kindness you get my attention;
Every day you are planting a seed
Of curiosity and motivation
To know and to grow and succeed.

You help me fulfill my potential;
I’m thankful for all that you’ve done.
I admire you each day, and I just want to say,
As a teacher, you’re number one!

Dan, inilah Huda, peguam yang petah berbicara, periang, dan peramah. Setelah 10 tahun berlalu, hubungan baik saya dan Huda terus berlangsung dengan baik, kini bukan saja sebagai guru tetapi sebagai sahabat, sebagai penasihat, sebagai kaunselor terutama kisah-kisah cinta antara dia dan KH..

3 ulasan:

nurul berkata...

hurm..seronok jika ada guru yang masih punya hubungan baik dgn anak murid..mungkin saya terlalu nakal semasa di sekolah..tp, semua cikgu pon ingat saya dan mereka pasti ketawa bila bercerita tentang kenakalan saya..ngee:D

Fariza Nurbaya berkata...

Nurul, mesti nurul budak nakal ni dan suka buat lawak. eloklah sesekali mengingat dan menghubungi guru2 yang pernah mengajar kita. mereka pasti seronok. Nurul, jangan lupa add saya di Facebook ya..

Unknown berkata...

heh..nakal sgt!yelah..duduk asrama dan semua kawan2 pon sokong jek apa kite buat..heheheh..